-

Nieuwste

Bejaarde man overleeft carwash niet: ‘Verpletterd in wasstraat’

Een bejaarde man overleefde een carwash in een automatische wasstraat niet. Het incident vond plaats in Australië.

De bejaarde man van 73 was in november 2019met zijn auto in een carwash in Melbourne. Hij was even uitgestapt om een toegangscode opnieuw in te voeren.

Maar voordat hij terug kon instappen, kwam de wasstraat weer in werking. De man werd zo verpletterd.

De man zou drie dagen later in het ziekenhuis afscheid nemen van het leven. De wasstraat was eigendom van oliemaatschappij Chevron.

In Melbourne vond nu de hoorzitting plaats. Getuige Pietrina Di Noto, die achter hem stond in de wasstraat, zag het allemaal gebeuren.

De vrouw zegt dat de bejaarde man haar nogal bot had gevraagd om haar auto te verplaatsen, zodat hij de code opnieuw kon invoeren.

Toen hij zag dat de machine opnieuw in werking kwam, probeerde hij terug naar zijn auto te rennen. De deur zat echter geblokkeerd tussen de borstels.

Ze vertelt: “Ik dacht, alsjeblieft ga snel terug in je auto zitten.” De getuige zegt dat de man de deur op een kier kon zetten om zijn voet ertussen te krijgen. Kort daarna werd hij omver gemept door de borstels.

Ook vertelde ze dat het beter was geweest om gewoon weg te rennen en dat het niet verstandig was om terug naar de auto te gaan.

Uit een expertiseverslag blijkt dat Chevron niet de nodige veiligheidsmaatregelen had getroffen. Zo was er geen bordje met de waarschuwing dat bestuurders in de wasstraat de auto niet mogen verlaten. Ook waren er geen veiligheidssystemen om de machine te stoppen bij vreemde obstakels.

De verzekeringsmaatschappij merkte ook op dat er rond de borstels metalen omhulsels waren. Dat had de oliemaatschappij beter niet gedaan om dit soort incidenten te vermijden.

Het expertiseverslag is vernietigend voor het bedrijf. Het had gewoon niet mogelijk mogen zijn dat bestuurders te voet naar de bedieningsmachine kunnen. Dit normaal vanuit de auto zelf kunnen gebeuren.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder