-

Nieuwste

Vrouw eist dat mindervalide 83-jarige man plaats afstaat in bus: ‘Dochter wil hier zitten’

Het is niet altijd leuk om met het openbaar vervoer te reizen en op een volle bus terecht te komen. Een volle bus met kinderen is ook niet echt fijn.

En dan zijn er van die mensen dat ze voorrang hebben op iedereen. Schijnbaar voelen ze zich beter dan de rest.

Een moeder eiste zelfs dat een mindervalide man van 83 zou plaats zou afstaan. Ze wilde immers dat haar vijfjarige dochter deftig zou kunnen zitten.

Op het platform Reddit zijn vaak vreemde verhalen te lezen. Daar doet een moeder uit het Verenigd Koninkrijk haar verhaal.

De dame meldt: “Ik was in de bus met mijn vijfjarige dochter en er was maar een vrije plek, naast een man die daar zijn rolstoel had staan.”

Ze vervolgt: “Ik vroeg of hij dat ding niet gewoon ergens anders kon zetten, zodat mijn dochter daar kon gaan zitten. Dat weigerde hij omdat hij zijn rolstoel in de buurt wilde hebben.”

Hier kon de moeder niet om lachen. “Ik was woedend en legde hem uit dat mijn dochter erg jong is en moet zitten om veiligheidsredenen, maar hij bleef weigeren.”

In de bus zat een hoogbejaarde man op een speciale plek voor mensen met een rolstoel. Hij deed dan ook totaal niks verkeerd.

Uiteindelijk koos de moeder ervoor om te blijven staan. Toch heeft ze het over een vermoeiende en oncomfortabele reis.

De vrouw werd overladen met kritiek. Haar visie en attitude schoten bij heel wat lezers in het verkeerde keelgat.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder