Nieuwste
Linda (69) vergist zich zwaar in Afrikaanse prins: ‘Hoe kon ik zo dom zijn?’
Linda (69) uit Newcastle in Engeland dacht dat ze haar prins op het witte paard aan de haak had geslagen. Maar ze vergiste zich schromelijk in de Nigeriaanse Muhammed.
Ongeveer drie jaar terug kreeg ze via Facebook een vriendschapsverzoek. Op de profielfoto prijkte een knappe donkere man.
Linda vertelt: “Ik had hem nog nooit gezien, maar besloot toch mijn kans te slaan. Ik was op dat moment al drie jaar alleen en wilde toch nog de liefde van mijn leven ontmoeten.”
Ze aanvaardde het verzoek en tien minuten later, kreeg ze al een berichtje van hem. Hij vertelde haar dat hij haar ontzettend mooi vond.
“Dat vond ik wel heel flatterend. Het was zo leuk om te horen. In de weken daarop begonnen we veel te praten, soms wel hele dagen lang, van ’s ochtends tot ’s avonds.”
“De man wilde echt alles weten. Of ik al getrouwd was, of ik kindjes had en hoe de relatie met mijn kindjes was.”
“Hij onthulder dat hij uit een hele grote familie kwam die baadde in rijkdom. Hij moest zich geen zorgen maken over de centjes en stuurde me een foto van een hele mooie wagen.”
Amper twee maanden later pakt Linda haar koffers richting Nigeria om Muhammed te bezoeken. De man zegt zo verliefd op haar te zijn, dat hij haar kost wat kost wil ontmoeten.
Maar bij aankomst gebeurde er iets raars. De Nigeriaan zegt dat hij zijn woning aan het verbouwen was, dus ze kon ze niet met hem mee.
Hij vertelde haar dat ze daarom enkele dagen op hotel moesten. Een prachtig hotel, maar wel allemaal op haar kosten.
“We beleefden een geweldige week en maakten samen uitstapjes. Muhammad was zo ontzettend lief en gaf constant complimentjes.”
Linda gaat verder: “Ik vond het wel lastig om terug naar husi te gaan. Maar hij zei dat we elkaar snel weer terug zouden zien. Dat stemde me wel hoopvol.”
Thuisgekomen krijgt ze een berichtje van haar geliefde. Hij zei haar dat zijn bankrekening door een fout geblokkeerd was. Ondertussen moest hij wel zijn personeel betalen.
Muhammed vroeg haar om hem 10.000 pond te lenen. “Ik vond het wel heel bizar en sloeg toch wel even aan het twijfelen.”
“Maar hij stelde me gerust door te zeggen dat we elkaar toch heel goed kenden nu en dat hij constant in verbinding was met de bank om dit op te lossen. Mijn geld zou de volgende dag al op mijn rekening staan.”
Ze besloot om het geld over te maken op een rekeningnummer dat weliswaar niet op zijn naam stond. De rekening was zogezegd van zijn neef.
Een dag later kreeg ze het geleende geld natuurlijk niet terug en hij vroeg zelfs om nog meer geld. “Ik heb niet veel spaarcentjes en die 10.000 pond was eigenlijk het enige wat ik had.”
“Toen ik hem vertelde dat mijn geld op was, werd hij woedend. Hij vroeg me dan of ik geen lening kon afsluiten. De man verzekerde me dat hij me zou terugbetalen.”
Linda wilde absoluut geen lening afsluiten. Toen ze hem vertelde dat ze hem geen geld meer kon geven, blokkeerde hij haar.
Linda dacht de liefde van haar leven te hebben gevonden, maar alles draaide uit op een grote illusie. Haar spaargeld ziet ze natuurlijk nooit meer terug. “Hoe kon ik toch zo dom zijn?”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.