Nieuwste
De schrik van hun leven: kinderen in Den Haag vinden iets onverwachts in de bosjes
In Den Haag hebben een groep spelende kinderen gisteravond een schokkende ontdekking gedaan. Terwijl ze aan het spelen waren op de Lidberghlaan, zagen ze iets bewegen in de bosjes.
Toen ze dichterbij kwamen, kregen ze de schrik van hun leven.
Het bleek om een gew0nde dwergpapegaai te gaan, wiens vleugels
strak vastgemaakt waren zodat hij niet kon vliegen.
Gelukkig was de dieren&mbulance snel ter plaatse om het
diertje te onderzoeken en te verzorgen. Na onderzoek bleek dat de
vleugels van de agapornis vastgemaakt waren met plakband.
De dierenliefhebbers van de @mbulance hebben daarop direct het
plakband verwijderd en zagen toen dat het beestje ook andere
wondjes had.
Het vermoeden bestaat dat andere vogels de papegaai hebben
*angevallen en dat de vermoedelijke eigenaar de vleugels heeft
vastgemaakt om te voorkomen dat de vogel zou weglopen.
Het is onduidelijk wie de eigenaar van de dwergpapegaai is en
hoe het dier in deze benarde situatie terecht is gekomen.
De dwergpapegaai zal de komende tijd moeten aansterken voordat
hij weer kan worden vrijgelaten in de natuur. Tot die tijd
verblijft hij bij de dierenopvang, waar hij alle zorg en aandacht
krijgt die hij nodig heeft.
Het goede nieuws is dat de dwergpapegaai na zijn bevrijding uit
zijn benarde positie alweer vol enthousiasme rondhopte en dat zijn
herstel voorspoedig lijkt te verlopen.
Het is afschuwelijk dat mensen op deze manier omgaan met dieren.
Het vastbinden van een vogel, waardoor deze zich niet kan bewegen
of verdedigen, is wreed en onverantwoordelijk.
Het is belangrijk dat mensen begrijpen dat dieren geen objecten
zijn, maar levende wezens met gevoelens en emoties. Het is onze
verantwoordelijkheid om hen te beschermen en goed voor hen te
zorgen.
Gelukkig zijn er organisaties zoals de dierenambulance en
dierenopvang die zich dagelijks inzetten voor de zorg en
bescherming van dieren.
Het is dankzij hun toewijding en inzet dat dieren zoals deze
dwergpapegaai een tweede kans krijgen en kunnen herstellen van hun
verwondingen.
Het is belangrijk dat we als samenleving onze
verantwoordelijkheid nemen en ons inzetten voor de bescherming en
zorg van dieren.
Door bewustwording en educatie kunnen we ervoor zorgen dat
mensen begrijpen hoe belangrijk het is om goed voor dieren te
zorgen en hen met respect te behandelen. Zo kunnen we ervoor zorgen
dat gevallen zoals deze in de toekomst voorkomen worden.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.