Nieuwste
Huiveringwekkend: treinpassagier filmt moment van d*delijk ongeval bij Voorschoten
In Voorschoten heeft zich een treinongeluk voorgedaan waarbij één persoon is 0verleden en tientallen mensen gew0nd zijn geraakt.
Een passagierstrein b0tste op een bouwkraan op het spoor. Er
wordt nog onderzoek gedaan naar de oorzaak van het 0ngeluk en er is
ook een strafrechtelijk onderzoek gestart.
De treinen tussen Leiden Centraal en Den Haag zullen de komende
dagen niet rijden.
Het is nog onduidelijk hoe dit 0ngeluk heeft kunnen gebeuren en
ProRail en de Onderzoeksraad voor de Veiligheid onderzoeken dit
momenteel.
De NS-directeur is geschokt en wil dat er een degelijk onderzoek
wordt gedaan naar het incident.
De trein was onderweg van Leiden naar Den Haag en er bevonden
zich ongeveer vijftig passagiers, twee conducteurs en een machinist
aan boord.
Van hen raakten ongeveer dertig mensen gew0nd en negentien van
hen zijn naar het ziekenhuis gebracht.
Hulpdiensten konden niet direct aan de slag omdat eerst de
stroom van de bovenleiding moest worden gehaald.
De trein kwam terecht in een weiland en is deels op zijn kant
beland. Het achterste gedeelte van de trein vloog in brand, maar
dit is inmiddels geblust.
De machinist van de goederentrein is ongedeerd, maar de
NS-machinist heeft botbreuken en ligt in het ziekenhuis.
De ProRail-topman noemde het ongeluk een zwarte dag voor het
Nederlandse spoor en betuigde zijn medeleven aan de nabestaanden en
slacht0ffers.
De NS-directeur noemde het ongeval sch0kkend en benadrukte dat
er een grondig onderzoek moet worden gedaan naar de oorzaak.
Het is nog niet bekend hoe lang het onderzoek zal duren en
wanneer de treinen tussen Leiden en Den Haag weer kunnen
rijden.
Dit incident laat wederom zien hoe belangrijk het is om de veiligheid op het spoor te waarborgen en het belang van een goed onderhoud en regelmatige controles.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.