Nieuwste
Moeder in wanhoop door ‘slechts’ 4.700 euro uitkering bij elkaar
De Belgische moeder Ruby Romain uit Nieuwerkerken heeft geen simpel leven. Ze is alleenstaande moeder en ze moet alleen voor haar drie kinderen zorgen.
Ook zij heeft last van de steeds maar stijgende prijzen. De moeder zit naar eigen zeggen in zak en as. “Ik leef al jaren in de totale wanhoop”, klinkt het.
“Iemand die het niet heeft meegemaakt, kan het zich niet voorstellen wat het is om kinderen alleen te moeten opvoeden.”
Ruby stond er alleen voor toen ze in 2019 door haar echtgenoot in de steek werd gelaten. Nu moet ze alleen zorgen voor haar tweeling Kieran en Killian van 10 en haar 15-jarige dochter Alessa.
De moeder geeft aan dat haar leven moeilijk en lastig is. De tweeling heeft namelijk ADHD en autisme. Haar uitkering van 1.400 euro is nog het grootste struikelblok.
Ruby legt uit: “Er komt nog wel 968 euro kindergeld en 300 euro aan alimentatie bij. Dat komt alles bij elkaar op een bedrag van 2.700 euro.”
Op het eerste zicht zou je denken dat dit bedrag toch ruim voldoende moet zijn. Toch lukt het Ruby niet om hiermee rond te komen.
Om een extra zakcentje te verdienen, geeft ze online mental coaching sessies. “Soms verdien ik daar 200 tot 400 euro per maand mee. Dat is niet veel.”
Ruby heeft echter nog meer problemen in haar leven. Ze lijdt namelijk aan psychische decompensatie.
Het zit haar dus allemaal niet echt mee. “In mensentaal: sinds 2016 is mijn leven een puinhoop en ik kom er maar niet uit. Dat eist zo zijn psychische tol.”
De moeder vervolgt: “Dat zorgt er in de praktijk voor dat ik het financieel niet meer kan redden. Alles wordt alsmaar duurder, dat moet echt wel stoppen. Het is voor mij niet langer houdbaar.”
“De kinderen eten als wolven. Mijn zoons moeten medicatie nemen en daardoor is er geen rem op hun eetgedrag. Ik zie het niet meer zitten. Het enige wat ik kan doen is verder ploeteren.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.