Nieuwste
15-jarig meisje springt voor trein terwijl klasgenoten toekijken
Op de korte weg van huis naar school heeft een vijftienjarige scholiere voor de trein gespr0ngen in het zicht van haar klasgenoten.
Het vermoeden bestaat dat pesten de reden is voor de wanh0pige
da*d van het meisje. De school is op de hoogte van een brief die
het meisje heeft geschreven.
In deze brief zou zij de namen van de kinderen noemen die haar
hebben gep*st. Het schoolbestuur stelt een onafhankelijk onderzoek
in en hoopt hiermee meer duidelijkheid te krijgen over de oorzaak
van deze tr*gische gebeurtenis.
De school is in contact met de ouders van het meisje en doet er
alles aan om te achterhalen wat er precies is gebeurd.
Er zijn berichten op Twitter van medeleerlingen die ervan
uitgaan dat het p*sten de 00rzaak is van de zelfd0ding.
De schoolleiding zegt deze geruchten serieus te nemen en doet er
alles aan om meer duidelijkheid te krijgen over de reden van de
zelfd0ding.
De versl*genheid op school is groot en er zijn stilteruimtes
ingericht voor de leerlingen. Voor de leerlingen die aanwezig waren
bij de tragedie is dit traumat!sch en daarom zijn er
maatschappelijk werkers en mensen van slacht0fferhulp beschikbaar
gesteld.
Het dr*ma doet denken aan de zelfd0ding van Tim Ribberink uit
Denekamp, die in 2012 op twintigjarige leeftijd 0verleed en ook
slacht0ffer was van p*sten.
Zijn ouders plaatsten een r0uwadvertentie om aandacht te vragen
voor het p*sten en citeerden daarbij de woorden van hun zoon: “Mijn
hele leven ben ik besp0t, getre!terd, gep*st en
buitengesloten.”
De impact van p*sten op jonge mensen is enorm. Het kan diepe
w*nden sla*n die moeilijk te helen zijn.
Het is belangrijk dat scholen en ouders het serieus nemen en er
alles aan doen om p*sten te voorkomen en erop te reageren wanneer
het zich voordoet.
Het is niet alleen de verantwoordelijkheid van de school om te
zorgen voor een veilige omgeving voor leerlingen, maar het is ook
de verantwoordelijkheid van iedereen om bewust te zijn van de
impact van hun woorden en d*den op anderen.
Het is triest dat het meisje deze beslissing heeft genomen en
dat zij niet de hulp heeft gevonden die zij nodig had om dit te
voorkomen.
Het is belangrijk dat scholen en ouders niet alleen reageren
wanneer er een incident plaatsvindt, maar ook preventieve
maatregelen nemen om p*sten te voorkomen en te zorgen dat jonge
mensen zich veilig voelen en ondersteund worden.
P*sten is een probleem dat we samen moeten aanpakken.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.