Nieuwste
Grote ophef over Steenrijk, Straatarm: ‘Allemaal leugens’
Er is grote ophef ontstaan na de aflevering van Steenrijk, Straatarm. Verschillende familieleden doen op de sociale media een boekje open over het zogenaamde arme gezin. “Het is allemaal schijn”, klinkt het.
In het programma Steenrijk, Straatarm ruilen twee gezinnen hun financiële situatie. Ditmaal ruilt het rijke koppel Sinclair en Patrick met een gezin uit Schiedam.
Dat gezin bestaat uit vader Richard en zijn zoon Alex. Ze wonen samen in een sociale huurwoning. Die is dringend toe aan een opknapbeurt.
Opknappen is het voorlopig niet bij. Richard had immers twee hersenbloedingen. Hij is volledig afgekeurd.
Hij en zijn zoon moeten zien rond te komen met amper tachtig euro per week. Onnodig te zeggen dat dit niet makkelijk is.
Het is opnieuw een heel emotionele aflevering. Van zijn nieuwe mega budget koopt hij gelijk sportkleding voor zijn zoon. Voor zichzelf koopt hij een jas.
Het rijke stel is zo ontroerd door de situatie van Richard en Alex dat ze besluiten om het gezin iedere week te helpen. Ze sturen elke week een donatie.
Daarover zegt Richard: “Ik had het totaal niet verwacht.” Dit is inderdaad wel een heel mooi gebaar.
Ook de kijkers zijn erg aangedaan. Daarom besloten familieleden om een boekje open te doen over Richard.
Een van de reacties leest: “Met een heel dubbel gevoel heb ik besloten om toch te reageren op de uitzending van Steenrijk, Straatarm.”
“Als ik niet beter zou weten is het een heftig verhaal van een alleenstaande vader die te veel tegenslagen heeft gehad. Het is allemaal schijn! Als de makers beter research hadden verricht had het nooit tot een uitzending gekomen! Ik ken de vader Richard (oorspronkelijke naam Ferry) al heel mijn leven. Ja, ik ben een dochter van deze zeer verschrikkelijke man!”
Ook de zus van Richard doet haar verhaal. Ze noemt hem een bedrieger en een pathologische leugenaar.
“Bijna twee jaar geleden afstand van hem gedaan. Kan boekdelen schrijven over wat hij heeft gedaan en heeft aangericht. Hij is zo doortrapt dat zelfs SBS erin is getrapt.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.