Nieuwste
Dierenbescherming redt tientallen Maine Coons uit smerige woning
De politie en de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) redden 23 reuzekatten uit een woning in de gemeente Cranendonck.
Volgens de politie leefden ze in miserabele omstandigheden. Ze namen dan ook de beslissing om de beestjes mee te nemen.
De katten moesten in hun eigen uitwerpselen leven. Er hing een indringende ammoniaklucht in het huis.
Volgens de dierenbescherming hadden de 23 Maine Coons ontstoken tandvlees en een vieze, vervilte vacht.
Nu zijn de katten naar een geheime opvang gebracht. Daar worden ze verzorgd op kosten van de eigenares. Deze zal alle kosten moeten betalen.
Ook de kosten van onderdak en transport zullen op de vrouw worden verhaald. Dat maakte de inspectie woensdag bekend.
Een woordvoerder van de dierenbescherming laat weten dat die kosten tot in de duizenden euro’s kunnen oplopen. Het is niet duidelijk of het baasje deze kosten zal betalen.
Eenmaal de dieren weer de oude zijn, alle kosten zijn betaald en de woning na controle schoon en veilig is bevonden, mogen ze eventueel terug. Of dat ook gebeurt, hangt dus volledig van de eigenares af.
Na een verzoek door het baasje ligt de beslissing daarover bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.
Als de voorwaarden niet voldaan zijn, zal de opvang op zoek gaan naar een geschikte huisvesting voor de dieren. De dieren zullen dan uiteraard niet meer samen kunnen blijven, maar opgesplitst worden tussen verschillende nieuwe baasjes.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.