-

Nieuwste

Dierenbescherming redt tientallen Maine Coons uit smerige woning

De politie en de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) redden 23 reuzekatten uit een woning in de gemeente Cranendonck.

Volgens de politie leefden ze in miserabele omstandigheden. Ze namen dan ook de beslissing om de beestjes mee te nemen.

De katten moesten in hun eigen uitwerpselen leven. Er hing een indringende ammoniaklucht in het huis.

Volgens de dierenbescherming hadden de 23 Maine Coons ontstoken tandvlees en een vieze, vervilte vacht.

Nu zijn de katten naar een geheime opvang gebracht. Daar worden ze verzorgd op kosten van de eigenares. Deze zal alle kosten moeten betalen.

Ook de kosten van onderdak en transport zullen op de vrouw worden verhaald. Dat maakte de inspectie woensdag bekend.

Een woordvoerder van de dierenbescherming laat weten dat die kosten tot in de duizenden euro’s kunnen oplopen. Het is niet duidelijk of het baasje deze kosten zal betalen.

Eenmaal de dieren weer de oude zijn, alle kosten zijn betaald en de woning na controle schoon en veilig is bevonden, mogen ze eventueel terug. Of dat ook gebeurt, hangt dus volledig van de eigenares af.

Na een verzoek door het baasje ligt de beslissing daarover bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Als de voorwaarden niet voldaan zijn, zal de opvang op zoek gaan naar een geschikte huisvesting voor de dieren. De dieren zullen dan uiteraard niet meer samen kunnen blijven, maar opgesplitst worden tussen verschillende nieuwe baasjes.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder