-

Nieuwste

Aangifte tegen studenten: kopen ganzen om in kamers eerstejaars te poepen

De Ganzenbescherming Nederland gaat aangifte doen tegen studenten in Groningen die twee ganzen vasthielden in een studentenhuis. De ganzenbeschermer Trizin Hof zegt: “Zijn ze helemaal gek geworden?”

Hof vervolgt: “Ik hoef niet te weten hoe studenten een grap uithalen met ganzen, waarbij ook nog een hakenkruis op de muur staat. Dat mogen ze aan de rechter uitleggen. Ik ben ontgoocheld en verbaasd dat ze menen dieren te kunnen uitbuiten voor hun egoïstische plezier. Het gaat om levende wezens hè. Echt, dit gaat alle, alle ethische regels te boven.”

Stadsblog Sikkom kreeg een foto van een gans en een hakenkruis. Het ging om een kamer in het Vindicatstudentenhuis.

Marian Ubels van de Dierenambulance onthult: “Je weet niet wat je aantreft als je berichten hoort over een gans in combinatie met een hakenkruis. Er deed niemand open, tot ik contact had met de baas van Vindicat en dreigde de politie te bellen.”

De vogels zaten volgens haar in een kast. “Ze zijn in juli uit het ei gekomen, hoorde ik van de boer die het ganzenkoppel vorige week aan een student van Vindicat verkocht. Ze zijn nu nog steeds paniekerig en de veren van het vrouwtje zijn beschadigd.” Ubels gaat verder: “Hij wilde die ganzen los laten lopen in de kamers van de eerstejaars, zodat ze daar alles onder scheten. Hoe meer poep, hoe grappiger.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder