Nieuwste
Medestudenten zijn asociaal gedrag van prinses Amalia spuugzat
Vanwege bedreigingen vanuit de onderwereld moest prinses Amalia vorig jaar haar studentenhuis in Amsterdam verlaten. Sindsdien zit ze vast in Paleis Huis ten Bosch. Dat weerhoudt de prinses er niet van om toch nog leuke dingen te doen. Recent was ze geregeld in het buitenland. Studiegenoten op de Universiteit van Amsterdam doen daar nu hun beklag over.
Ondanks de bedreigingen ging ze eind januari toch met haar ouders mee naar de Cariben. Dat was gelijk haar eerste werkbezoek. Ze keerde pas terug op 9 februari. Amalia miste dus bijna twee weken les.
Klachten
Ondanks het feit dat het een officieel werkbezoek was, waren haar medestudenten niet blij met haar afwezigheid. Meer nog: ze gingen hun beklag doen. “Sommige van haar klasgenoten klaagden zelfs dat de prinses schooldagen had mogen overslaan om de Caribische tour te voltooien”, weet de Spaanse krant El Confidencial.
Studentenleven
Amalia heeft door de bedreigingen geen studentenleven meer. “Ik mis het normale leven, het leven van een student. Door een straat kunnen lopen en naar een winkel kunnen gaan”, vertelde ze tijdens haar bezoek aan Sint Maarten.
Gekwetst
Amalia voelt zich wellicht gekwetst door de klachten. Daarom was ze de voorbij periode niet veel in Nederland, maar in Spanje. Vorig weekend is ze samen met Máxima twee keer in Madrid gespot. Daar deed ze wat ze het liefst doet: shoppen!
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.