Nieuwste
Man blijkt toch 8 maanden na zijn crematie nog te leven
Dit bizarre verhaal neemt ons mee naar Mumbai, India. Deepak Balakrishnan Kandi werd acht maanden geleden dood verklaard voordat zijn familie hem cremeerde. De schok was enorm toen bekend werd dat hij nog leefde. Nadat hij had besloten om door het land te reizen, leek Deepak rustig in het hotel te zitten.
De man werd vorig jaar op 7 juni als vermist opgegeven. Iets meer dan een maand later, op 17 juli, vond de politie een lichaam op het strand. Ambtenaren identificeerden de man als Deepak Balakrishnan Kandi. Blijkbaar heeft de familie niet naar het lichaam gekeken, aangezien er niet veel van de man was gecremeerd.
DNA-testen Dagen na de crematie ontdekte de politie dat het verkoolde lichaam niet van Deepak was, maar van een andere persoon. Deze twee lijken erg op elkaar. Later DNA-onderzoek gaf uitsluitsel: Deepak was niet de gecremeerde man. Een gezin neemt afscheid van een vreemde.
De achtervolgingspolitie besloot meteen een klopjacht te starten. Maar Deepak werd niet gevonden. Pas vorige week werd er een hotel gevonden waar zijn “BSN-nummer” gevonden was. De man leeft en verkeert in zeer goede gezondheid.
Waarom is hij eigenlijk verdwenen? Hij besloot door India te reizen, zodat hij mooie plekken kon bezoeken en niet gestoord kon worden.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.