Nieuwste
Maxime Meiland zit diep in de problemen, wordt huis uitgezet
Maxime Meiland trok onlangs met haar gezin in de villa met zwembad die ze kocht voor 2,3 miljoen euro.
De villa heeft een oppervlakte van 327 vierkante meter en heeft in totaal negen kamers, waaronder zes slaapkamers en vier badkamers. Maxim kocht nu de villa. Maar de maandelijkse contributies waren zo hoog dat Maxim in de problemen kwam, aldus het weekblad Weekend.
De Weekend reageerde hierop:
“Het wordt immers met stijgende hypotheekrente een dure grap. Als ze de rente tien jaar vastzet, komt ze uit op maar liefst € 12.000 bruto woonlasten per maand, nog steeds € 9.900 netto, per jaar.” Iets minder dan € 120.000.”
“Naar schatting ligt haar jaarinkomen tussen de 150.000 en 200.000 euro. Ze denkt natuurlijk dat dit nog wel even doorgaat.”
“Als er iets misgaat en ze de maandlasten niet meer kan betalen, denkt ze misschien: dan verkoop ik het huis. Maar als de prijs ineens fors daalt, kan haar villa ‘zinken’.”
In het nieuwe seizoen onthulde Maxim zelf dat ze inderdaad in financiële problemen zat omdat ze een dure villa had gekocht. Ze zei het volgende.
“We moesten ons leven veranderen en het was zo duur. Veel dingen hadden maar één regel nodig. De auto moest bijvoorbeeld worden verplaatst, de schoonmaakster kon hem niet hebben en Claire kon niet naar de naschoolse opvang.” crèche niet meer.”
De vraag is dus, als het inkomen van Maxime terugloopt, kan ze dat met verdere bezuinigingen nog op peil houden. Want de hypotheek alleen al is al 12.000 euro per maand.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.