Nieuwste
Video: Asielzoekers weigeren te betalen voor buskaartje: dreigen, spugen en worden agressief
Het asieltuig dat verantwoordelijk is voor het terroriseren van buschauffeurs heeft het voor elkaar: bussen zullen vanaf nu niet meer stoppen bij het asielzoekerscentrum in Budel.
Volgens Omroep Brabant stelt vervoerder Hermes die maatregel per direct in naar aanleiding van meerdere incidenten met asielzoekers. Die weigeren om te betalen voor een busticket, waarna ze soms behoorlijk agressief worden. Om de veiligheid van andere passagiers en personeel te waarborgen, zal de bus niet meer stoppen bij het azc.
Volgende week staat er een overleg op de planning tussen het COA en Hermes. Er zal dan gesproken worden over de situatie en hoe het verder moet. Het is niet duidelijk hoe lang de bus niet zal stoppen bij het asielzoekerscentrum.
Lijn 11 stopt niet meer bij AZC in Budel vanwege overlast: ‘Chaiffeurs bespuugd en bedreigd’ pic.twitter.com/avjqYkjAxT
— Alice van der Plas (@AlicevanderPlas) February 15, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.