-

Nieuwste

Urkse vissersboot gezonken na botsing tegen rots

Een vissersboot met Urkse bemanningsleden is dinsdagavond gezonken voor de Britse kust. Burgemeester Cees van Bos van Urk bevestigt dat de vier bemanningsleden in veiligheid zijn gebracht.

De kotter Z-525 Sylvia Mary is gezonken voor de zuidwestkust van Engeland. De Urkse burgemeester leeft mee met de bemanning, die op het nippertje in een sloep konden stappen. Later werden ze opgepikt door een Britse reddingsboot. Een kwartier later verdween hun boot onder water. Volgens Ierse media is de boot op een rots gestoten.

De bemanning van de boot waren de broers Hessel en Fokke Kramer, de zoon van Fokke, Wouter en een Pools bemanningslid. Pieter Kramer, de vader van Hessel en Fokke, is onderweg naar Engeland om de bemanningsleden op te halen. Hij weet nog niet hoe het met hen gaat. “Ik heb ze alleen eventjes aan de telefoon gehad. De emotie is nu groot. Met enkele uren verwacht ik bij ze te zijn en breng ze dan naar huis”, laat hij weten.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder