Nieuwste
Medewerker voedselbank sprakeloos door gulle donatie
Een man in Beverwijk doneerde zijn tweemalige energiecompensatie van 400 euro aan de Voedselbank IJmond-Noord.
De voedselbank was net de verjaardag van een 80-jarige medewerker aan het vieren, toen ze even gestoord werden. Een man liep de loods binnen met een plastic zak met daarin de schoenen van zijn recent overleden moeder. De medewerkers sturen hem door naar de kledingbank, maar de man heeft nog een verrassing. Hij antwoordt: “Oké, maar ik heb ook een envelop met geld voor jullie.”
Wat hij dan tevoorschijn haalde, maakte de medewerkers sprakeloos. De man legt uit: “Ik geef u twee keer het bedrag van de energiecompensatie.” In de envelop zaten voor 400 euro aan briefjes van 50. “Ik heb het geld niet nodig en u weet vast wel hoe u het goed kan besteden.”
De medewerker die het geld aannam, was erg ontroerd. Hij postte het verhaal op Facebook met de tekst: “Eerlijk gezegd was ik even sprakeloos.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.