Nieuwste
Hartverscheurend: Turkse vader weigert hand van dochter (15) onder puin los te laten
Deze beelden grijpen naar de keel. Een Turkse vader weigert de hand van zijn overleden dochter onder het puin los te laten.
Irmak (15) ligt begraven onder de brokstukken in Kahramanmaras, een stad in de omgeving van het epicentrum van de zware aardbeving. De blik in de ogen van Mesut Hancer spreekt boekdelen.
Reddingswerkers racen tegen de tijd om nog zo veel mogelijk overlevenden van onder het puin te halen. De weersomstandigheden spelen daarbij niet in het voordeel. Op veel plaatsen waait een stevige wind en vooral de vrieskoude speelt een cruciale rol.
Doorgaans kan je maximaal vier dagen na een acute reddingsactie overleven. In de beginfase wordt daarom ook 24 op 24 uur gezocht. Dat gebeurt in shiften. De redding die na de eerste vier dagen plaatsvinden, vallen onder de categorie van mirakels. Steun de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië door te doneren aan het Rode Kruis.
My god.. this picture is so utterly heart-breaking. A Turkish father, Mesut Hancer, holding the hand of his dead 15yr-old daughter in the rubble of a building crushed by the earthquake. Devastating. pic.twitter.com/iaINNajFbm
— Piers Morgan (@piersmorgan) February 7, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.