Nieuwste
Drie luiaards dood nadat ze 24 uur in stilstaand, ijskoud vliegtuig moesten zitten
Afgelopen zaterdag zijn op de luchthaven van Luik drie luiaards gestorven, nadat ze urenlang in een ijskoud vliegtuig moesten zitten.
Het vliegtuig met aan boord onder andere nog negen honingberen was zaterdag geland vanuit Peru. De luchthaven van Bierset in België is nochtans gespecialiseerd in het transport van dieren. Van daaruit zouden de dieren overgebracht worden naar Indonesië. Door de hevige sneeuwval kon het vliegtuig niet meteen gelost worden.
IJskoude omstandigheden
Daarom moesten de dieren urenlang in het ijskoude vliegtuig zitten. Normaal leven deze dieren bij temperaturen van minstens 20 graden. Toen zondag het vliegtuig werd gelost, kwam aan het licht dat drie luiaards overleden waren.
De betrokkenen wijzen met een beschuldigende vinger naar elkaar: de luchthaven, de firma verantwoordelijk voor het lossen en de luchtvaartmaatschappij.
Campagnemanager Wilde dieren bij World Animal Protection Nederland, Sanne Kuijpers, is niet te spreken over het incident. “Het is ongelofelijk triest dat deze drie luiaards zijn overleden van de kou in een vliegtuig. Het is ons onbekend met welke reden de dieren werden vervoerd. We vinden dat dit ongeluk tot op de bodem moet worden uitgezocht. Het benadrukt eens te meer dat we wilde dieren niet moeten zien als producten of als handelswaar.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.