-

Nieuwste

Jongen (15) sluit zich tijdens verstoppertje op in container en belandt na week in ander land

Fahim (15) uit Bangladesh zal de volgende keer wel twee keer nadenken voordat hij zich nog eens verstopt in een zeecontainer. Tijdens het spelen van verstoppertje viel hij in slaap in de container en werd hij pas een week later ontdekt in Maleisië.

Fahim was in Chittagong verstoppertje aan het spelen en sloot zich op in een container. Daar viel hij in slaap. Toen hij wakker werd, besefte de jongen dat hij zichzelf had opgesloten. De deur van de container ging pas weer open op 17 januari, zij het in een ander land, namelijk in Maleisië.

De medewerkers van de haven konden hun ogen niet geloven. Communiceren was lastig omdat de jongen de taal niet sprak. De autoriteiten dachten aanvankelijk aan mensenhandel en haalden de politie erbij.

De jongen zat maar liefst zes dagen in de container op zee. De boot met Fahim in de container vertrok op 11 januari en kwam op 17 januari aan in Maleisië. Hij schreeuwde dagenlang om hulp, maar niemand hoorde hem. Het is een raadsel hoe hij kon overleven zonder water en voedsel.

De jongen herstelt nu in het ziekenhuis. Eenmaal hij beter is, zal hij terug naar zijn thuisland worden gebracht.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder