Nieuwste
Dierenarts weigert honden in te laten slapen omdat nieuwe vriendin baasje allergisch is
Van honden kunnen we veel dingen leren, zoals loyaliteit en onvoorwaardelijke liefde. Een viervoeter zou een familielid nooit in de steek laten. Dat kan jammer genoeg niet altijd van mensen gezegd worden.
Een tijd geleden bracht een man uit het Amerikaanse Indiana zijn oudere honden, Sam en Cosmo, naar de dierenarts om in te laten slapen. De beestjes waren echter helemaal niet ziek, maar kerngezond.
De honden woonden al tien jaar bij de man. Dus waarom de beslissing om ze een spuitje te geven? De reden was dat zijn nieuwe vriendin allergisch was voor honden.
In plaats van een ander baasje te zoeken of naar een dierenasiel te gaan, vond hij het een goede oplossing om zijn viervoeters dan maar te laten inslapen.
Penny Emerson van dierenopvang Begin Again Rescue Co vertelt: “Blijkbaar was er een verandering in zijn levensplannen, en daar maakten ze geen deel van uit. Het was echt triest.”
De dierenarts wilde echter niet aan zijn gemeen plan meewerken. “Niemand van ons wil een einde maken aan het leven van een huisdier, tenzij het leed moet voorkomen”, onthult de dierenarts. Ze nam contact op met de dierenopvang, die de honden opving en hen aanbood voor adoptie.
Omdat het om bejaarde honden ging, was het niet meteen eenvoudig om een nieuwe thuis voor hen te vinden.
Eric en Tiffany Dybas hadden onlangs afscheid moeten nemen van hun hond. Toen ze het verhaal van de bejaarde honden hoorden, waren ze op slag verliefd en besloten hen een gouden mandje te geven.
Cosmo en Sam voelen zich kiplekker bij hun nieuwe gezin, waar ze goed verwend worden. Ze mogen zelfs bij hun ouders in bed slapen en hebben een enorme tuin om in te spelen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.