Nieuwste
Baby in coma nadat hij in wascapsule bijt
Een baby van amper tien maanden oud belandde in coma nadat hij in een wascapsule had gebeten. Zijn moeder had zich even omgedraaid toen het gebeurde.
Pearce Shepherd uit Schotland liep chemische brandwonden op in zijn maag, nadat hij twee jaar terug in een wascapsule had gebeten.
Het jongetje vocht terug en herstelde helemaal.
De baby werd met grote spoed naar het ziekenhuis gebracht en daar werd hij in een kunstmatige coma gehouden. Moeder Melissa Cairney (27) vertelt dat ze zich maar even had omgedraaid toen de jongen de capsule in zijn mond stopte.
De vrouw onthult: “Ik was in de keuken eten aan het klaarmaken en een was aan het doen. Alle kinderen waren in de buurt. Een van de wascapsules moet van het werkblad op de grond zijn gevallen. Voordat ik het wist, had Pearce er een gepakt en de hoek eraf gebeten. Het gebeurde allemaal te snel. Hij leek oké, maar ik stuurde mijn moeder een berichtje en ze zei dat ik naar de spoedeisende hulp moest gaan.”
Omdat ze mogelijk een uur op de ambulance moesten wachten, reden Melissa en haar partner David zelf naar het ziekenhuis. De baby begon zich ondertussen alsmaar slechter te voelen.
Melissa, moeder van vijf, getuigt dat de jongen begon te braken en zware diarree kreeg. Ze begon te schreeuwen om hem bij bewustzijn te houden. “Ik wist niet wat er aan de hand was. Ik voelde me hulpeloos.”
Bij aankomst in het ziekenhuis werd de jongen meteen behandeld. De dokters zagen dat zijn maag was verbrand door de chemicaliën in het wasproduct.
De moeder zegt dat ze wel wist dat de capsules giftig waren, maar niet dat een kleine hoeveelheid al zoveel schade kon aanrichten. “Pearce heeft een klein beetje doorgeslikt en hij is op de intensive care beland.”
Nu heeft ze een belangrijke waarschuwing voor andere ouders. “We willen het bewustzijn vergroten en ervoor zorgen dat dit niet bij andere gezinnen gebeurt.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.