-

Nieuwste

Jongen (10) zit al 3 dagen vast in 35 meter diepe funderingspaal

Bij de reddingsactie voor een 10-jarige Vietnamese jongen is er na drie dagen nog altijd niet echt vooruitgang. Het wordt alsmaar meer onzeker of de jongen de val in een schacht van een 35 meter diepe betonnen funderingspaal zal overleven. De reddingswerker zagen al geruime tijd geen teken van leven meer van de jongen.

Er is een enorme reddingsactie op touw gezet om Ly Hao Nam naar boven te halen. Meer dan 350 mensen zijn in de weer, waaronder ook heel wat militairen. Er is ook veel zwaar materiaal aangerukt nar de plaats van het ongeluk in de Mekong-delta. Dat heeft helaas nog niet tot een doorbraak geleid.

De bedoeling is om de hele paal weer naar boven te trekken, maar door de drassige ondergrond is dat niet eenvoudig. Het boren van gaten naast de paal bracht nog geen verbetering. Met een camera is geprobeerd om vast te stellen op welke diepte de jongen zit, maar ook daarover bestaat geen duidelijkheid.

Daarnaast regent het ook op de bouwlocatie, wat de reddingsoperatie bemoeilijkt. De jongen viel dit weekend in de schacht toen hij met vrienden op zoek was naar metaalresten. Op de bouwlocatie wordt een brug gebouwd.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder