Nieuwste
Marieke Elsinga gaat kapot van de jeuk: ‘Ondraaglijk leed’
Sinds november is Marieke Elsinga de trotse moeder van haar zoontje Jip. Maar de geboorte van haar baby gaat gepaard met verschrikkelijke jeuk aan haar benen die maar niet weggaat. Ze omschrijft de kraamtijd als zalig, maar ook droevig omdat de jeuk zoveel plek inneemt.
Marieke steekt van wal op Instagram: “’Jeuk is erger dan pijn’ hoor je wel eens zeggen. Leek mij altijd een beetje onzin. Nou, daar ben ik van teruggekomen.” Ze legt uit dat alles begon met een jeuken plekje op haar linkerbeen. Daarna kreeg ze alsmaar meer jeukende plekjes. Marieke kreeg te horen dat de zwangerschapsjeuk snel weer zou verdwijnen. “Voorgeschreven zalfjes en crèmes hielpen maar matig en in de eerste week na Jip z’n geboorte trok het niet weg, maar werd het alleen maar erger. Eczeem zou het zijn. Maar de behandeling sloeg niet aan.”
Ondertussen heeft ze nog altijd jeuk. “Inmiddels – bijna 8 weken na mijn bevalling – doet staan zeer, ga ik soms gek van de jeuk onder een koude douche en neemt m’n vriend me dansend mee door de woonkamer om me af te leiden (Hollandse hits zijn favoriet!). Vanmiddag heb ik een afspraak bij een heel erg goede dermatoloog. Ik heb de nachtjes afgeteld. Vandaag hoop ik op de juíste diagnose en dus ook de juíste aanpak. Ik kom er heus vanaf”, zegt Halsema hoopvol.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.