Nieuwste
Zware crisis bij Twitter: personeel moet zelf wc-papier meenemen
Volgens Elon Musk staat Twitter er financieel zo slecht voor dat hij deze week als een gek in de kosten moest snijden. De nieuwe baas zette enkele contracten met schoonmaakbedrijven stop. Daardoor moeten werknemers soms hun eigen wc-papier meenemen.
De kosten waren volgens Musk zo hoog dat het bedrijf volgend jaar bijna 3 miljard verlies zou gaan maken. Daarom moest hij naar eigen zeggen rigoureus in de kosten snijden.
Musk liet op kerstavond zelfs een van de datacenters van Twitter in Sacramento platleggen. Medewerkers waren bang dat dit tot grote problemen zou leiden. Kostenbesparing had een hogere prioriteit.
Woensdag werd Twitter getroffen door een wereldwijde storing. Het is niet geweten of de oorzaak gelegen was in de sluiting van het datacenter. Volgens medewerkers had het stilgelegde datacenter de storing wel minstens kunnen voorkomen.
Verder betaalt het social mediabedrijf ook niet meer voor schoonmaak- en beveiligingsdiensten. Medewerkers kregen de opdracht om overeenkomst simpelweg te beëindigen of opnieuw te onderhandelen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.