-

Nieuwste

Jongen (13) in druk winkelcentrum neergestoken tijdens kerstaankopen

Een 13-jarige jongen is in het grootste winkelcentrum van Stoke-on-Trent neergestoken de beroemde Boxingsale. Politie en hulpdiensten haastten zich naar het Potteries Centre, in Hanley, net na 15 uur op maandag 26 december.

Een gedeelte van het centrum, waaronder de toiletten, werd afgezet, terwijl winkelend publiek langs de plaats van het incident liep.

Een woordvoerder van de Staffordshire Police zei: “We werden omstreeks 15.05 uur op maandag (26 december) opgeroepen naar een pand aan Bryan Street, Hanley, na meldingen van geweld. We kwamen samen ter plaatse met onze collega’s van de West Midlands Ambulance Service. Een jongen van 13 werd behandeld op de plaats van het incident voor been- en nekletsels en werd naar het ziekenhuis gebracht voor behandeling.”

De woordvoerder vervolgt: “Zijn verwondingen worden niet als levensbedreigend of levensveranderend beschouwd. Hij verkeert nog steeds in een stabiele toestand in het ziekenhuis.”

Verdachte aangehouden

De Staffordshire Police heeft een 14-jarige jongen gearresteerd op verdenking van poging tot moord, roof en zware mishandeling met voorbedachten rade. Hij is onder voorwaarden vrijgelaten gedurende de loop van het onderzoek.

De West Midlands Ambulance Service stuurde twee ambulances en een paramedicus naar de plaats van het incident.

Een woordvoerder van de ambulancedienst zei: “We werden omstreeks 15.00 uur opgeroepen naar meldingen van een tiener die was gestoken in het Potteries Centre.

“Een ambulance en twee paramedici werden naar de plaats van het incident gestuurd. Zij werden bijgestaan door een arts in vrijwillige dienst. De tiener werd op de plaats van het incident geëvalueerd en behandeld voordat hij naar het ziekenhuis werd gebracht.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder