Nieuwste
Asociale Beau vernedert hardwerkende ober tijdens kerstlunch
Sinds enige tijd schrijft Beau van Erven Dorens een column over van alles en nog wat voor het AD. Deze keer vertelt hij over een kerstlunch met negen vrienden uit zijn studententijd. Ze trokken naar een visrestaurant met een mediterraans concept. Beau klaagt dat het ook nog eens een belachelijk duur concept was.
De presenator kon niet bepaald genieten van de kerstlunch. Hij ergerde zich blauw aan het concept. Ondanks de dure menukaart moest je bijvoorbeeld zelf je bestek pakken. “Ik hou niet van restaurants met een concept”, schrijft hij.
De obers in de zaak passen ook helemaal bij het conept. Ze dragen een donker T-shirt met een grappige tekst. “Verder heeft hij een grote, strooien hoed in zijn hand. Waarom wordt niet duidelijk, maar ik vermoed dat het ook deel uitmaakt van het mediterrane concept.”
Zielige ober met zijn hoed
Beau zit erg in met de ober en zijn hoed. “Hij voelt zich er niet prettig bij, dat zie je meteen. Ik vind ’m zielig. Iemand heeft tegen hem gezegd: ’En dan pak je die strooien hoed en dan vertel je wat ze gaan eten.’ ‘Maar waarom dan?’ ‘Omdat eh… nou, dat is Spaans… doe dat nou maar gewoon’.”
Beau en zijn vrienden maakten zich flink vrolijk over de ober. “Mijn vrienden en ik, we kijken elkaar aan en liggen in een deuk.”
Zware kritiek
De lezers van de column kunnen er niet om lachen. Het regent dan ook kritiek op de televisiester. Iemand vindt dat het gezelschap zich duidelijk verheven voelt boven deze hardwerkende ober.
Een andere persoon reageert: “Wat jammer dat jij en je ‘vrinden’ zo overduidelijk de ober uitlachen, ondanks dat je duidelijk is dat hij zich ook ongemakkelijk voelt. Niet erg hoogstaand, Beau. Dit had ik niet van je verwacht.” Nog een andere kritiek luidt: “Goedkoop Beau, een restaurant en hardwerkende obers die minimumloon verdienen afzeiken en zich niet kunnen verdedigen. Had jou toch wel hoger ingeschat.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.