Nieuwste
Uber-chauffeur krijgt kogel in borst, rijdt gewonde passagiers zelf naar ziekenhuis
Voor een Amerikaanse Uber-chauffeur en vader van drie kinderen uit Spokane is Kerstmis uitgelopen op een tragedie. In de nacht van zaterdag op zondag is hij tijdens een drive-by shooting in de borst geraakt.
Zondagochtend had de 57-jarige Duane Johnson een brunch gepland met zijn gezin. Na een Uber-opdracht belandde hij in het ziekenhuis. Toen hij met vier passagiers onderweg was dook er langs de bestuurderszijde plotseling een witte SUV op.
Vanuit zijn ziekenhuisbed getuigt de man: “Alles wat ik hoorde was pop, pop, pop, pop.” Hij werd geraakt in zijn ribben en een passagier kreeg een kogel in zijn hand, waardoor hij een vinger verloor. De verdachten konden ontkomen.
Gewoon verder rijden
Ondanks zijn verwondingen reed Johnson met een kapotte band zelfstandig naar het ziekenhuis. Hij omschrijft het als een wonder dat ze daar raakten. Hij zegt: “Ik weet niet hoe ik dat gedaan heb. Daar stopten er drie of vier agenten achter me. Ik sprong eruit – het was chaos – en toen pas drong het tot me door dat ik was neergeschoten.”
Omdat de kogel niet op een fatale plek in zijn lichaam zit, lieten de artsen hem voorlopig zitten. Wel verloor Johnson enorm veel bloed. Zijn vrouw Andrea vertelt: “Tijdens dit alles was hij gewoon aan het bidden. Alles bij elkaar genomen doet hij het heel goed.”
Het motief voor de aanval is niet duidelijk. Volgens de familie gaat het om een willekeurige en laffe aanval.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.