-

Nieuwste

Drie jongens (8, 10 en 11) overleden na val door bevroren meer

Wellicht zijn er nog twee dodelijke slachtoffers gevallen bij de tragedie die zich zondag afspeelde in het Britse Solihull. Drie jongens van 11, 10 en 8 jaar kwamen om het leven toen ze door het ijs van een meer zakten.

De politie meldt dat er in totaal zes kinderen in het water belandden. Vier kinderen zijn al gevonden, waarvan een jongen van zes de enige overlevende is. De jongen ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hulpdiensten speuren nog volop naar de andere twee kinderen. Speciale politieduikers kwamen zondag al ter plaatse, maar de kans dat de kinderen levend worden gevonden is onbestaande. Aanvankelijk waren er twee jonge kinderen op het ijs aan het spelen, waarna ze door het ijs zakten. Hun jonge vrienden probeerden te helpen, maar kwamen zelf in gevaar.

De politie liet maandag weten dat drie van de vier kinderen overleden zijn. “De jongens van 11, 10 en 8 jaar oud zijn met spoed naar het ziekenhuis gebracht nadat we ze uit het water hadden gehaald. Helaas is het niet gelukt om ze te redden. Onze gedachten gaan uit naar de familie en vrienden in deze hartverscheurende tijden.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder