Nieuwste
Uren na overlijden hondje ziet baasje haar gezicht in de wolken
Onze huisdieren zijn echte familieleden. Hun heengaan komt dan ook altijd verschrikkelijk hard aan.
Heel wat baasjes vinden troost in de gedachte dat onze overleden hondjes zich aan de andere kant van de regenboogbrug bevinden.
Dat overkwam ook de jonge vrouw Luce Ledgeway uit York in Engeland. Ze was helemaal kapot toen haar 14-jarige Jack Russel Terriër overleed. Hondje Sunny kreeg een fatale beroerte.
Lucy maakte een autoritje om zich wat af te leiden. Toen reed ze voorbij de plaats waar ze haar altijd mee uit wandelen nam. De jongedame wilde haar aanwezigheid voelen.
Toen gebeurde er iets wondermoois. Lucy vertelt: “Het was zo vreemd. Ik dacht bij mezelf dat ik Sunny in de lucht wilde zien, als teken dat ze oké was.” En toen ze naar de wolken keek, zag ze daadwerkelijk haar gezichtje. “Ik moest de ogen uit mijn kop janken en keek omhoog en zag Sunny.”
Haar bericht werd massaal gedeeld door hondenliefhebbers, die getuigen over gelijkaardige ervaringen.
my dog passed away in my dads arms this morning seconds before setting off to the vets. later in the day we went out to clear our head and i cried to my boyfriend in the seat she died in, just begging for a sign that she’s okay. this is what I was blessed with?? pic.twitter.com/4KVPZnDYDp
— lucy (@LLedgeway) June 20, 2020
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.