-

Nieuwste

Johan Derksen sloeg op de vlucht van autoritaire vader

Johan Derksen zegt dat de klachten van de medewerkers van DWDD over Matthijs van Nieuwkerk gezeur zijn van doetjes. Maar waarom bleef hijzelf dan jarenlang jammeren over zijn autoritaire vader. Anderzijds was hij ook nooit te spreken over driftkikker Ali B? Hanteert de analist hier twee maten en gewichten?

Nadat Matthijs van Nieuwkerk ongemeen hard werd aangepakt in de Volkskracht liet ook Derksen zijn licht schijnen over de zaak. “Al die afvallers die ziek, zwak en misselijk zijn geworden van een woede-aanvalletje van Matthijs, dat zijn een beetje softies. Van mij mag hij gewoon weer op de buis. Het is natuurlijk zo dat heel veel van die klachten gewoon een beetje gezeik is.”

Derksen had overigens in zijn jeugd zelf veel last van het autoritair gedrag van zijn vader. “Mijn vader was een bijzonder driftige man die, als hij zijn zin niet kreeg, meteen met stemverheffing sprak. Ik wilde weg van de man die alles wat ik wilde onmogelijk maakte.”

Louis van Gaal

Toen Derksen zestien jaar oud was tekende hij een contract bij het voetbalinternaat van Go Ahead Eagles. Daarover zei de analist: “Ik was onder het autoritaire juk van mijn vader uit. Ik had geld om voor mezelf te zorgen en ik ben sindsdien ook nauwelijks meer thuis geweest.” Johan bleef daarna nog jarenlang jammeren over het driftige gedrag van zijn vader. “Het is gek, maar ik vind het nog altijd moeilijk om te zeggen dat ik van mijn vader hield. Ik denk dat ik daarom Louis van Gaal ook zo slecht kan verdragen. Als hij zijn stem verheft, denk ik: nee, Louis, dáár heb ik geen zin meer in.”

Pik niks meer

“Ik ben volkomen anti-autoritair geworden; ik pik niets meer!” Niettemin omschrijft Derksen de door Matthijs uitgekafferde en beledigde medewerkers doodleuk softies. Hij adviseert Talpa zelfs om de presentator in te lijven. “Wat blijft staan, dan is het een fantastische tv-man. Als Talpa ergens behoefte aan heeft, zijn het fantastische tv-mannen.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder