-

Nieuwste

Max Verstappen neemt privéjet in plaats van autorit van 20 minuten

Max Verstappen nam in Frankrijk zijn privéjet. Niet om een lange afstand te overbruggen, maar voor een bestemming die met de auto slechts op twintig minuutjes rijden was.

Eind 2020 kocht Max de privéjet van miljardair Richard Branson. Het vliegtuig heeft een slaapbank en zeven luxestoelen. Naar verluidt heeft Verstappen daar tussen de acht en twaalf miljoen euro voor neergeteld.

Het is dan ook logisch dat de F1-coureur hier graag gebruik van maakt. Maar nu blijkt dat Max het vliegtuig werkelijk voor alle mogelijke tripjes gebruikt. Nu maakte hij een vlucht die met de auto normaal amper twintig minuten duurt. Toch stapte hij op zijn jet.

Verstappen gebruikt wel vaker het vliegtuig voor korte afstanden, bijvoorbeeld tussen Cannes en Nice. Die plaatsen liggen amper 25 kilometer van elkaar verwijderd. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van Greenpeace. Het gaat om een autorit van 50 minuten.

Greenpeace vindt dat Max het te bont maakt. Bij een vier uur durende vlucht komen er net zoveel broeikasgassen vrij als de gemiddelde Europeaan over een heel jaar uitstoot.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder