Nieuwste
Dave Roelvink apetrots op gloednieuwe auto
Dave Roelvink heeft zijn zware verleden achter zich gelaten. Hij concentreert zich nu compleet op zijn gezin. Naast zijn werk als dj, bespeelt hij ook de handpan. Met de aankoop van zijn nieuwe auto toont hij aan dat hij terug naar de basics gaat.
Dave liet zondag via Instagram weten dat hij onderweg is naar zij nieuwe auto. Ook vriendin Jazzlyn was van de partij, maar zij wist niet welke auto het zou worden. Je hoort haar zeggen: “Ik denk een Lamborghini Urus. Ik weet het echt niet, jij kan alle kanten opschieten met je hoofd, dus ik weet het echt niet.” En bleek dat ze helemaal gelijk had.
De vriendin van Dave schiet in de lach als ze de nieuwe aanwinst ziet. “Voor wat dan?” vraagt ze zich hardop af. Vervolgens draait de camera naar de nieuwe auto. En daar staat een grijze Renault Twingo met aardig wat jaartjes op de teller. Jazzlyn weet niet wat ze daarvan moet denken en lacht duidelijk groen.
En maandag laat hij opnieuw van zich horen en blijkt dat het geen grapje was. “Voor de mensen die dachten dat het een geintje was, daar gaan we weer. Wat een klapper!”, zegt hij als hij in zijn nieuwe autootje stapt. Wel een vervelend minpuntje: het raampje gaat niet open.
Dit bericht op Instagram bekijken
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.