-

Nieuwste

Terminaal zieke Daniëlle van ’t Schip geeft update over ziekte

In april van dit jaar kreeg de dochter van Willeke Alberti, Daniëlle van ’t Schip de diagnose van kanker. Ze had twee kwaadaardige tumoren en bij niet behandeling zou ze nog maar zes maanden te leven hebben. Nu geeft ze een update over haar gezondheid.

De diagnose kwam er in een periode dat ze dacht alles in orde te hebben. Ze vertelde eerder aan De Telegraaf: “Dat kan niet, was mijn eerste reactie. Ik zou 108 worden, dat was de afspraak die ik met mijn ziel had gemaakt.”

Daniëlle koos voor zowel reguliere als alternatieve behandelingen. “Ik onderga het, zonder dat ik de slachtofferrol wil aannemen. Ik heb een doodvonnis gekregen, maar door mijn vertrouwen in het leven heb ik dat kunnen omkeren. God maakt geen fouten, daar geloof ik heilig in.”

Hoe gaat het nu met haar?

Nu geeft ze een update over haar ziekte. “Ik ben nu op weg naar Duitsland voor een holistische behandeling. Want in Duitsland is dat meer normaal en onderdeel van de medische wereld. In Nederland is dat een stuk moeilijker. Daar werken ze nog niet echt samen.”

De schrijfster geeft aan dat ze strijdvaardig en hoopvol blijft. Ze gaat nu twee keer per week naar Duitsland om er verschillende behandelingen te ondergaan.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder