Nieuwste
Gordon kreeg dus vette premie om zaak te sluiten
Gordon beweert dat hij zijn zaak Blushing in Blaricum moest sluiten vanwege personeelstekort. Maar in het Gooi gaan geruchten dat er ook nog een andere reden is. Hij maakte naar verluidt een geheime afspraak met een supermarkt die wil uitbreiden. “Hij heeft 200.000 euro gekregen om te vertrekken.”
Volgens bronnen zou de overhaaste sluiting van zijn zaak te maken hebben met de naastgelegen supermarkt. Stiekem maakte hij een afspraak met de eigenaar van de supermarkt. “Gordon heeft een zak met geld gekregen. Er is hem een voorstel gedaan om eerder dan het contract afloopt zijn zaak dicht te gooien. De achterkant van het pand grenst precies aan dat van Gordon. Om de verbouwing meteen goed uit te voeren en niet te veel vertraging op te laten lopen, is hem een voorstel gedaan.”
Geld geroken
Eerst was Gordon niet van plan om te sluiten, totdat hij geld rook. “Tot hij hoorde welke vergoeding eraan vastzat! Het gaat om een bedrag van tegen de tweehonderdduizend euro. Deze afspraak is in het geheim gemaakt en mag door geen van de partijen openbaar worden gemaakt. Toch is er ergens een lek, waardoor het verhaal nu op straat ligt.”
Personeel kwam uit de lucht vallen
De bron laat wel verstaan dat Gordon wellicht wel problemen had om personeel te vinden. “Dat hebben vrijwel alle horecazaken. Maar het echte verhaal is dat hij akkoord is gegaan met een flinke som geld. Daarom was het ook een grote verrassing voor het vaste personeel dat ze van de ene dag op de andere dag te horen kregen dat ze hun baan kwijt zijn.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.