Nieuwste
Peter Gillis bijt van zich af: ‘Ik ben goudeerlijk!’
De afgelopen tijd komt Peter Gillis alleen nog maar negatief in het nieuws. Zijn vakantieparken blijken niet schoon en hij lapt de regels aan zijn laars. Nu bijt Peter van zich af. “Ik ben een goudeerlijke, hardwerkende vent.”
Peter doet volgens hem nooit iets wat niet mag. Aan weekblad Privé zegt hij stellig: “,Ik denk een goudeerlijke, hardwerkende vent. Omschrijf mij als de knuffelbeer van SBS 6.”
Weinig mensen zullen hem nog geloven, zeker na de mishandeling van zijn partner Nicol. Daarvoor gaat het OM hem ook vervolgen. Nicol geeft aan dat er tussen hen niets veranderd is. “Hij is en blijft de liefste man in mijn leven. We zijn nu vijf jaar samen. Ik heb me nog geen dag ongelukkig gevoeld met hem.”
Peter is het daarmee helemaal eens. “Peter is zoals hij is en Nicol is ook zoals ze is. Maar elk huisje heeft zijn kruisje. We hebben weleens woorden. Je hoeft het ook niet altijd met elkaar eens te zijn, dat houdt de relatie scherp.”
Wat dan met de strafzaak? “Omdat de zaak in behandeling is, mag ik er niets over zeggen. Normaal ben ik een flapuit, maar ik moet nu mijn hond houden.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.