-

Nieuwste

Dit droeg prinses Amalia tijdens haar eerste Prinsjesdag

Vandaag was een Prinsjesdag voor in de geschiedenisboeken. Prinses Amalia was namelijk voor het eerst aanwezig tijdens de troonrede van haar vader. Natuurlijk waren alle ogen op de prinses gericht. Wat droeg ze? Hoe is Máxima gekleed? “De mooie stof en V-hals staan haar prachtig”, klinkt het onder andere.

Amalia had gekozen voor een groene, lange jurk en crèmekleurig hoofddeksel. “De hoed heeft ze geleend van haar moeder. Máxima droeg deze in 2011 naar het huwelijk van William en Kate”, weet royaltyexpert Josine Droogendijk. De kroonprinses maakte volgens haar dankbaar gebruik van de oranjekluis. Het smaragden collier droeg Wilhelmina ook al in 1897 en de broche komt uit de juwelencollectie van haar moeder.

Droogendijk voegt er nog aan toe: “Haar bruidsmeisjesjurk was een koopje en is voor slechts 107,99 euro te koop bij ASOS. De mooie stof en V-hals staan haar prachtig. Dit is een jurk die je aankan als je 18, 28 of 38 jaar bent. Als kroonprinses moet Amalia waardigheid, klasse en grandeur uitstralen en dat deed ze zeker.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder