-

Nieuwste

Medewerker neemt ontslag omdat Gert Verhulst n-woord gebruikt

Een medewerker van het programma De tafel van vier neemt ontslag nadat Gert Verhulst het n-woord gebruikte.

Na de uitzending van maandag wil Elias niets meer te maken hebben met Verhulst. In een open brief laat hij weten: “‘Ik moest met lede ogen aanschouwen hoe mijn baas op mijn eerste werkdag tijdens de live-uitzending het n-woord een dertigtal keer liet vallen. Ik vond het beschamend en onwezenlijk, zittend voor het grote scherm net buiten de debat-studio. Hoe wereldvreemd kun je zijn?”

Elias is dan ook razend: “Ik had voor mezelf bepaald dat als mijnheer Verhulst aanwezig was op de redactievergadering ik hem een aantal vragen ging stellen. Kennelijk vond hij het niet noodzakelijk om aanwezig te zijn bij de nabespreking van de tumultueuze eerste aflevering. Dus ik nam ontslag.”

SBS Belgium reageert eveneens op het incident. “Zoals we de voorbije dagen hebben gezien en gelezen maakt de woke-discussie heel wat los in Vlaanderen. Veel meningen en gevoelens die we zeker ter harte nemen, want diversiteit en inclusie zijn binnen de Play-familie belangrijke onderwerpen waar – ook achter de schermen – hard aan gewerkt wordt. Beide partijen zijn in goede verstandhouding, na een open gesprek, uit elkaar gegaan. Het is altijd jammer als mensen vertrekken, maar iedereen heeft het volste recht om die beslissing te nemen. Samen met iedereen die meewerkt aan het programma geeft Gert elke dag het beste van zichzelf om een goede talkshow neer te zetten. Binnen de redactie is er altijd ruimte voor discussie en een open gesprek.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder