-

Nieuwste

Paul de Leeuw door het stof: ‘Geen vluchtelingen in huis!’

Paul de Leeuw

Paul de Leeuw is samen met andere bekende Nederlanders op het matje geroepen door Story. Het magazine wilde weleens weten of zij tijdens de asielcrisis zelf vluchtelingen in hun huis hebben opgevangen.

Story bracht een artikel met de kop: ‘Eerder tekenden ze een petitie om asielzoekers te helpen’. Daarna volgt in het groot: ‘BN’ers laten vluchtelingen in de kou staan’. De conclusie van het weekblad is dan ook dat deze BN’ers dikke hypocrieten zijn.

Story vraagt zich hardop af: “Volgens onder anderen Katja Schuurman, Paul de Leeuw, Jim Bakkum, Beau van Erven Dorens en Fatima Moreira de Melo most de Nederlandse bevolking enkele jaren geleden meer doen om vluchtelingen te helpen. Maar wat hebben zij zélf gedaan, en wat doen ze nu tijdens de asielzoekerscrisis?” De meeste BN’ers namen zelfs niet de moeite om te antwoorden op de vragen van de journalisten.

In de talkshow Khalid & Sophie kwam hijzelf nog eens terug op het onderzoek. “Word jij nog wel eens gebeld of je vluchtelingen op wil vangen in je huis?”, werd hem gevraagd. “Ja, door Story. Ja, de Story belde op. Ze zeiden: ‘Jij hebt wel eens gezegd dat je vluchtelingen in huis wil nemen, heb je vluchtelingen in huis?’ Ik ben dus gaan zoeken, maar ik heb ze niet”, klonk het gevat.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder