Nieuwste
Grote paniek bij Martien Meiland: ‘Vrees voor mijn leven’
De schrik zit er goed in bij Martien Meiland. Tijdens de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Chateau Meiland gaat hij in tranen naar de huisarts. De kasteelheer vreest het ergste. “Ik kreeg plots pijn op mijn borst.”
Martien verging van de pijn en voelde zich ontzettend slecht. “Ik ben vandaag helemaal niet lekker geweest. Ik zat vanmorgen gelijk weer negatief in mijn hoofd.” Maar dan kwamen er nog meer klachten. Vanmiddag kreeg ik pijn hier, op mijn borst. Maar toen ben ik even buiten gaan lopen en nu is het wat gaan zakken. Maar ik maak me dan zo druk.”
Erica maakt zich minder zorgen en denkt dat haar man last heeft van hypochondrie. “Gisteren was hij al niet lekker, vandaag ook niet. Maar hij is heel gauw in paniek hé. Dan gaat hij gewoon huilen en zegt hij: ‘Ik zal toch niet doodgaan?’ Natuurlijk gaat hij niet dood. Het kan wel, maar die kans is heel klein.”
Huisarts
Toch besluit Martien naar de huisarts te gaan. “Ik wil dat er foto’s genomen worden want het voelt helemaal niet goed. En meestal heb ik dan wel gelijk hoor.” Gelukkig was het loos alarm. “Volgens de arts was het helemaal niet slecht. Het is waarschijnlijk gewoon een spier die in de verdrukking zit. Ik ben zo blij dat ik geweest ben.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.