Nieuwste
John de Mol woedend om nieuwe beschuldiging: geen interview
John de Mol gaat niet meewerken aan een nieuwe aflevering van Boos over grensoverschrijdend gedrag bij The Voice of Holland. Dat meldt zijn woordvoerder. Tim Hofman had een interview aangevraagd, maar dat wordt dus geweigerd.
In de verklaring namens de Mol staat te lezen: “Er zou sprake zijn van nieuwe informatie waaruit zou blijken dat John de Mol ten tijde van het eerste interview op de hoogte was van meer dan één geval van seksueel grensoverschrijdend gedrag van de heer Rietbergen.”
De woordvoerder verduidelijkt: “Wij waren verbijsterd door deze valse beschuldiging, aangezien de werkelijkheid is dat er op dat moment niet meer dan één concrete melding bij John de Mol bekend was.”
In een vorig gesprek erkende John de Mol al dat hij op de hoogte was van een melding en dat hij Rietbergen toen op de vingers heeft getikt.
Bewijsmateriaal
Na het verzoek om een interview vroeg de Talpa-topman om inzage in het bewijsmateriaal waarop de beschuldiging is gebaseerd. Daarover zegt de verklaring: “Er is ons vervolgens een transcript gestuurd van een heimelijk opgenomen telefoongesprek en een aantal apps. De transcriptie van het opgenomen telefoongesprek was geanonimiseerd en geredigeerd. Mede daardoor was het gesprek nauwelijks te begrijpen. Dat maakte het lastig om daarop te reageren.”
Stiekem opgenomen gesprek
De Mol vervolgt in zijn verklaring: “Daarnaast gaat het hier om een in het geheim opgenomen gesprek tussen een anoniem persoon en een vertrouwenspersoon over de werkzaamheden van die vertrouwenspersoon. Wij hebben – gezien het belang van vertrouwelijkheid voor de rol van een vertrouwenspersoon – ernstige bedenkingen bij deze gang van zaken. De appjes die wij ingezien hebben geven ook geen nieuwe informatie. Al met al is er geen enkele concrete onderbouwing van de beschuldiging.”
Op basis van deze info heeft John dan besloten om geen nieuw interview te geven aan de Boos-presentator.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.