Nieuwste
Dochter Johan Derksen wijst Hélène Hendriks keihard af
De dochter van Johan Derksen, Marieke, weigert om sidekick te worden van Hélène Hendriks in de talkshow HLF8. De dochter van laat weten: “Ik heb geen zin in al die bullsh*t.”
De geflopte talkshow HLF8 begint bijna aan een nieuw seizoen. De presentatie wordt voorlopig waargenomen door Hélène Hendriks en Leonie ter Braak. Johnny de Mol zit immers nog steeds in het beklaagdenbankje. De makers willen dat de talkshow dit seizoen minder inwisselbaar en minder saai is.
Hélene stuurde een vlammende brief naar het productiehuis. “Als we doen wat we deden, krijgen we wat we kregen. Het is lekker cliché, maar het is natuurlijk wel zo. Ik heb inderdaad een mail geschreven.” Wat moet er dan veranderen? “Ik vind bijvoorbeeld dat je moet durven om het grote nieuws eens een keertje los te laten en áls je het al behandelt dan moet je het anders behandelen en een andere invalshoek kiezen, maar we gingen met z’n allen achter corona en de oorlog aan.”
Marieke Derksen
Johan Derksen onthult dat zijn dochter, Marieke Derksen, benadert is als sidekick. Hélène geeft toe: “Ja, dat wilde ik graag ja, maar ze mag niet, hè? Of wil ze niet?” Johan reageert: “Nou, het probleem is. Zij zegt tegen mij: ‘Als jij wat zegt daar, dan krijg ik alle bullsh*t op social media over me heen, laat staan als ik zelf wat ga zeggen. Ik heb daar geen zin in’.”
Dat vindt de blondine ontzettend jammer: “Ja, maar zij is wel iemand met een mening. Dat heb ik ook opgeschreven: als je een sidekick of iemand aan tafel hebt, moet je wel iemand hebben die een beetje body heeft en iets durft te zeggen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.