Nieuwste
Beelden: Mark Rutte onthult wat hij echt vindt van Vandaag Inside
In tegenstelling tot collega Sigrid Kaag vindt Mark Rutte het programma Vandaag Inside wel leuk. “Het is gewoon een leuk programma, toch?”, vertelde de premier.
Sigrid Kaag is altijd heel geïrriteerd als journalisten haar iets vragen over de comeback van Johan Derksen op televisie. Mark Rutte denkt daar blijkbaar heel anders over.
Hij kon wel niet naar de eerste aflevering van de comeback kijken. “Nee, ik was gisteren in Bulgarije, in Sofia, dus ik was pas laat terug.” Hij kon het ook niet terugkijken. Nee, dat lukt me allemaal niet. Helaas. Het is gewoon een heel leuk programma toch, volgens mij?”
Maar of hij soms toch wel eens kijkt? “Ja, af en toe als ik de kans heb. Ik zie niet heel veel tv, omdat ik heel vaak ’s avonds weg ben en als ik overdag alles weer ga terugkijken, dan ben ik ’s avonds nog later thuis, dus dat lukt niet altijd. Maar ja, je probeert het wel te volgen.”
Te snel terug op de buis?
Vindt Mark Rutte dan niet dat Vandaag Inside na alle ophef te snel terugkeerde op televisie? “Laat de regering nou geen mening hebben over tv-programma’s, de vrije pers. Uiteindelijk kiezen wij allemaal waar we naar kijken en volgens mij keken er gisteren 1,5 miljoen mensen. Dat zag ik vanmorgen in de kijkcijfers, dus dat is wel een teken dat het een heel populair programma is.”
En of hij het ook een belangrijke talkshow vindt? “De regering heeft geen standpunt over het belang van programma’s, maar als kijker bepalen we natuurlijk zelf waar we naar kijken. Het is een vrij land en als 1,5 miljoen mensen afstemmen op dit programma, dan wordt dat blijkbaar toch belangrijk gevonden.”
Rutte over #vandaaginside: “Het is gewoon een heel leuk programma volgens mij.” pic.twitter.com/JZpiS4dnFi
— Hannah (@HannahWarnar) May 17, 2022
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.