Nieuwste
John de Mol wilde deze video met nieuwe onthullingen over The Voice verbieden
Enkele dagen geleden kondigde stichting Music#MeToo aan om een video online te gooien met nieuwe onthullingen over het schandaal rond The Voice. Vlak voor de publicatie van de video kreeg de stichting een brief op de mat van de advocaat van John, Johnny en Linda de Mol met de dreiging van juridische stappen.
Na de uitzending van BOOS beet ook de stichting zich vast in de beerput van The Voice. In een persbericht kondigden ze enkele dagen terug aan dat ze met nieuwe onthullingen zouden komen.
Advocaat
Het persbericht belandde ook bij de familie De Mol, die terstond dreigen met juridische stappen. “Wanneer uw berichtgeving in welk opzicht dan ook onrechtmatig is ten aanzien van één of meer cliënten ik opdracht heb verkregen onmiddellijk in rechte tegen uw stichting op te treden, in ieder geval met een vordering ter zake alle bij cliënten opgekomen en nog op te komen schade”, klinkt het.
De brief vervolgt: “Mocht bedoelde berichtgeving één of meer strafbare uitlatingen bevatten dan zal daarvan onverwijld aangifte worden gedaan.”
Lees verder onder de foto
Bewuste video
Toch is de video gewoon online gezet. In de video is er aandacht voor deze personen: Shima Kaes, de ex van Johnny de Mol, Chantal Janzen, Linda de Mol en Johnny zelf.
Ook het slachtoffer dat onlangs anoniem aangifte deed tegen Johnny wegens seksueel misbruik komt aan bod. Ze zegt door hem gedrogeerd geweest te zijn, waarna hij zich aan haar zou vergrepen hebben. “Ik ben seksueel misbruikt door Johnny de Mol.” Nadat hij iets in haar drankje had gedaan, voelde ze zich onwel. “Hij ving mij op. Voor ik het wist, werd ik wakker met hem op een bed. Naakt.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.