Nieuwste
Mary ‘Sis’ van Rossem overleden na val van de trap
De zus van Maarten van Rossem, Mary van Rossem, is op 77-jarige leeftijd overleden. Dat maakte de familie vrijdag bekend. Mary, beter gekend als Sis, viel van de trap en werd opgenomen in het ziekenhuis. Twee dagen later, op 4 mei, overleed ze.
Sis raakte in heel Nederland bekend dankzij het programma Hier zijn de Van Rossems. Daarin kwam iedere week het culturele erfgoed van een stad aan bod, dat ze besprak met haar broers Maarten en Vincent. De bijnaam Sis dankt ze aan het Engelse sister en kreeg ze van haar bekende broer Maarten.
Omroep NTR omschrijft haar als een buitengewoon geestige en erudiete vrouw, die ons vaak aan het lachen bracht. Ze slaagde er echter ook in om haar medemens iets bij te brengen over kunstgeschiedenis en ze deinsde er niet voor terug om haar eigenwijze mening te geven.
Kunsthistoricus Sis van Rossem is op 4 mei overleden in een Utrechts ziekenhuis waar ze twee dagen eerder werd opgenomen na een val in haar woning. Sis was nauw betrokken bij het magazine Maarten!. Ze schreef columns die door duizenden fans werden gelezen. https://t.co/e6aumZztsV pic.twitter.com/jKSwjvmzvu
— Maarten van Rossem (@Maartenblad) May 6, 2022
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.