Nieuwste
René van der Gijp haalt zwaar uit naar Talpa: ‘Helemaal klaar mee’
Na een roerige week zegt René van der Gijp dat het kaasverhaal van Johan Derksen totaal verzonnen is. Van der Gijp onthult aan De Telegraaf: “Dat verhaal bestaat helemaal niet.”
René meent dat het strafrechtelijk onderzoek naar de feiten van vijftig jaar terug compleet zinloos is. “,In het ‘onderbroekenlol in kantinecircuit’ heb ik dit al dertig keer voorbij horen komen in allerlei weergaves”, vertelt hij.
Doelman ontkent
Derksen verwees in zijn verhaal naar de doelman van Veendam die getuige was van het incident. Het gaat blijkbaar om de 67-jarige Dick Ploeger en die zegt zich niets te herinneren van het verhaal. De ex-keeper reageerde: “Ik hoorde een verhaaltje dat een beetje was aangedikt. Ik was verbijsterd toen ik het hoorde. Zo ken ik hem niet.”
Contract ontbonden
Van der Gijp geeft ook nog mee dat het contract met de VI-bemanning al vrijdag voor 14 uur is ontbonden. De laatste aflevering was dus donderdagavond. Gemiddeld keken er meer dan 800.000 Nederlanders naar de populaire show.
Irritante Talpa-baas
René stoort zich zwaar aan de uitspraken van een van de Talpa-bonzen. Het gaat om Paul Römer. Op Radio 1 zei Paul dat Vandaag Inside niet meer van deze tijd is. Derksen noemde de zoon van de overleden acteur Piet Römer steevast ‘Baantjer Junior’, wat Paul niet leuk vond. Waarnemers zeggen nu dat Vandaag Inside misschien na de zomer gewoon terugkomt, eventueel zonder Johan Derksen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.