Nieuwste
Verschrikkelijk nieuws voor zieke huishoudster Nadège
Het slechte nieuws stapelt zich op voor de voormalige huishoudster van de Meilandjes, Nadège Coffinet. Eerder raakte bekend dat ze lijdt aan darmkanker. Nu blijkt dat ze ook een kwaadaardige tumor in haar keel heeft. Verder zijn er nog zware financiële problemen.
Nadège vertelt aan Weekend: “Ze vonden ook een tumor in mijn keel.” Vrijdag was ze in het ziekenhuis voor de uitslag van het onderzoek. Daar werd mij verteld dat het keelkanker is. Deze week moet ik terug naar het ziekenhuis, om donderdag geopereerd te worden.”
Hoewel de vooruitzichten niet rooskleurig zijn, blijft ze hopen dat het allemaal goed komt. “Ik denk niet aan de dood. Ik zal genezen.” De vrouw zegt dat ze zo sterk kan blijven door alle steun die ze krijgt. “Ik krijg veel vriendelijke berichten en kaarten, en ook cadeaus.”
Nog meer zorgen
Haar ziekte is niet het enige wat haar nu zorgen baart. “Ik heb grote financiële problemen omdat ik niet meer kan werken. Ik ontvang alleen sociale zekerheid van 13 euro per dag.” Daarmee kan ze amper boodschappen doen, en nog minder de rekeningen betalen. Daarom probeert ze niet te veel aan de toekomst te denken. “Hoe ik de toekomst zie? Ik weet het niet. Ik leef in het heden, dat is het beste.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.