Nieuwste
Nieuwe schokkende onthullingen over The Voice: ‘Productie jarenlang op de hoogte’
Advocaat Sebas Diekstra, die vier slachtoffers van The Voice bijstaat, kwam in Jinek met nieuwe schokkende onthullingen. De producent van de talentenjacht, ITV Studios, was jarenlang op de hoogte van de wanpraktijken achter de schermen.
Rick Brug, die nu deel uitmaakt van het management van ITV, werkte eerder bij Talpa. John de Mol bracht hem in 2019 op de hoogte van een klacht over seksueel wangedrag.
Doofpot
De producent zou in een persbericht over The Voice gelogen hebben. In dat bericht werd beweerd dat ITV niets wist van de wantoestanden. “Het persbericht dat RTL en ITV van niets wisten, klopt niet. Bij mijn cliënten gingen door dat bericht alle alarmbellen op rood.”
De advocaat verwijst naar het interview met John de Mol in Boos. Daar vertelde De Mol over een kandidate die bij een creative producer melding deed over seksueel wangedrag van Jeroen Rietbergen. Die persoon had een gesprek met de deelneemster en haar moeder en meldde het voorval daarna bij Rick Brug.
Daarna is de melding volgens Diekstra begraven. “Dat is intern afgehecht. Jeroen Rietbergen heeft een waarschuwing gekregen, maar wat saillant aan die situatie is: Rick Brug heeft de situatie helemaal scherp gehad.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.