Nieuwste
Maxime zwaar uitgescholden in Chateau Bijstand: ‘Dom blondje’
De laatste aflevering van Chateau Bijstand zorgde voor heel wat hilarische reacties. Maxime Meiland werkte een ochtend in een slijterij en aanvankelijk liep alles goed. Tot een klant wilde betalen.
In het programma Chateau Bijstand wordt heel wat gemopperd. Veel kijkers beklaagden zich erover dat mensen die van de bijstand leven niet mogen bijklussen. Maar daar trekken de Meilandjes zich niets van aan. In de aflevering van maandag werd er ook gewerkt. Maxime ging aan het werk in een slijterij, in ruil voor enkele flessen wijn.
Niet tellen
Maxime zuchtte: “Het is wel zwaar hoor, maar ik denk alleen maar aan die wijn. Even doorzetten.” De blondine vouwde bierdozen en sjouwde met kratten. Alles verliep op wieltjes, totdat een klant wilde betalen.
Rekenen blijkt niet haar beste punt. “Ik kan niet rekenen”, gaf ze zelf toe. De klant moest 5 euro en 55 cent betalen. Dus gaf hij 6 euro en 5 cent om het haar makkelijker te maken.
Dom blondje
Maxime kon maar niet beslissen hoeveel de klant dan moest terugkrijgen, dus gaf ze hem een euro. Maar dat moest natuurlijk 50 cent zijn. De eigenaar van de slijterij zei vervolgens voor de camera: “,Ze deed het hartstikke leuk. Alleen, je merkt dat ze blond is.”
Tja…dat is Maxime ? #chateauBijstand pic.twitter.com/rsJs3XnZ2o
— ???⤇ ????????? ⤆ ??? (@babelaer) April 11, 2022
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.