Nieuwste
Peter Gillis mag zijn villa niet in vanwege moordonderzoek
Peter Gillis kocht onlangs een villa in het Belgische Neerpelt, die oorspronkelijk van de vermoorde zakenman Marcel van Hout was. De moord is echter nog niet opgelost, dus kunnen Peter en Nicol nog niet verhuizen.
Peter kocht de villa van de ex van Marcel van Hout. Mogelijk heeft die iets te maken met de moord. Ondertussen kocht Peter ook een gigantisch kasteel. Daarover vertelde hij eerder: “Daar zouden we eigenlijk gaan wonen, maar toen het kasteel kwam, kon ik dat niet laten schieten. Nu ga ik in dat nieuwe huis in Neerpelt dus maar tijdelijk wonen, om hem straks weer van de hand te doen.”
In afwachting van de renovatie van zijn kasteel zou Peter dan in de villa gaan wonen, maar dat loopt dus even anders. Later kwam immers aan het licht dat de villa van de om het leven gebrachte Marcel van Hout was.
Verkoper verdacht?
Peter onthult in Weekend: “Ik heb het gekocht van zijn ex, maar er ligt nog beslag op van de overheid. Dat moet eerst loskomen.” Momenteel ligt er beslag op het huis omdat de ondernemer zijn testament wijzigde in het voordeel van zijn ex. Die is nu verdacht van mogelijke betrokkenheid bij de moord.
De moordenaar van de man, haar minnaar, bekende dat zij de moord had voorbereid en het wapen aanreikte. Achteraf beseft Peter dat de aankoop een risico was. Het onderzoek zal wellicht nog lang aanslepen en het is nog maar de vraag of Peter snel zijn intrek kan nemen in de villa.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.