Nieuwste
Beau en BN’ers lappen coronamaatregelen vrolijk aan hun laars
Kijkers van de talkshow Beau waren woest over wat ze gisteravond onder ogen kregen. De opname vond plaats vanuit de Rotterdam Ahoy. Daar waren de deelnemende artiesten van ‘De Vrienden van Amstel LIVE’ verzameld en werd er bier geschonken. Het leek allemaal verrassend veel op een café. Een kaakslag voor de gewone Nederlander en de horeca.
Beau opende zijn show met de woorden: “We gaan een voorproefje van een concert geven, dat waarschijnlijk niet gaat plaatsvinden.” Aanwezig waren onder anderen Guus Meeuwis, Paul de Munnik, Ronnie Flex en Danny Vera. De Vrienden van Amstel LIVE is gepland op 15 januari, maar de kans is vrijwel onbestaande dat het evenement doorgaat.
Beau geeft uitdrukkelijk mee dat iedereen veilig getest is en in een bubbel zit. De kijkers pikten dit niet. Op Twitter spraken mensen hun verontwaardiging uit.
Een bloemlezing uit de reacties:
“Bar BEAU gewoon open, terwijl horeca crepeert.”
“Ik kan er niet naar kijken. Kroegen zijn dicht en veel artiesten mogen niet zingen. Daar allemaal wel natuurlijk…”
“Wat zouden horecaondernemers denken als ze dit zien?”
“Is toch schandalig je mag maar enkele mensen ontvangen maar die eikel van een Beau lapt alle regels aan zijn laars. Hoeveel mensen zitten daar wel niet en zonder muilkorf ook nog. En dit is dan hoe het niet moet.”
Wat zouden horecaondernemers denken als ze dit zien? #Beau pic.twitter.com/59cvsaZUKN
— Paso Dagori (@PDagori) January 14, 2022
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.